Surat Terbuka, Dariku Seorang Pendosa yang Merindukan Syurga

Pendosa yang merindukan syurga via pintrest.com
0 24

Ya Allah.. aku rindu. aku rindu akan keindahan syurgaMu. aku rindu berita betapa indahnya telaga Al-Kautsar. aku rindu melihat syurga Firdauz yang terucap bahwa syurga itu sangat indah sekali. aku ingin melihat syurgaMu ya Allah. aku ingin melihat sungai-sungai,buah-buah,rumah-rumah,dan kehidupan yang kekal kelak di akhirat yaitu di SyurgaMu ya Allah. aku rindu melihat betapa istimewa para penghuni syurga dihadapnMu karna sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang beruntung di jalanMu..

Tapi. apa mungkin aku dapat melihat betapa indahnya syurga milikMu ya Allah? apa mungkin engkau meridhoi aku untuk mengintip sedikit taman syurgaMu saat dalam kubur? apa mungkin aku adalah orang pilihanMu yang dapat memasuki syurgaMu serta bertemu Rasullullah didalamnya? apa mungkin aku dapat menginjak kaki ke syurga? atau aku tidak bisa menginjak kaki kedalam syurga bahkan atau aku tidak dapat mencium baunya sedikitpun?

Baca Rekomendasi :   Kamu Sensitif? Inilah Tips Agar Kamu Tidak Mudah Tersinggung

Apa mungkin amal kebajikanku sudah cukup untuk membeli tiket ke syurgaMu ya Allah? atau amal keburukanku yang menghalangi aku untuk datang ke syurgaMu? apa mungkin aku bisa berkumpul bersama kedua orang tuaku di syurgaMu kelak ya Allah? atau hanya kedua orang tuaku yang hanya bisa menempati syurgaMu sedangkan aku tidak dapat menempatinya?

Pendosa yang merindukan syurga
Pendosa yang merindukan syurga via pintrest.com

Apa mungkin engkau mencintaiku akan amal kebajikanku didunia sehingga aku dipermudahkan untuk memasuki syurgaMu? atau malah engkau membenciku dan mempersulit jalanku menuju syurgaMu karena aku selalu berbuat maksiat serta sering kali aku tidak mematuhi perintahMu ?

Ya Allah. Ya Rabbku yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. ampuni hambaMu yang berlumur akan dosa ini ya Allah. ampuni hambaMu yang sering meninggalkan perintahMu ya Allah. ampuni hambaMu yang acapkali berucap merindukan pertemuan denganMu di syurga namun hati ini masih tertaut pada dunia yang tidak ada apa-apanya dibanding kehidupan akhirat. ampuni hambaMu yang sering melupakanMu ini ya Allah. ampuni hambaMu yang selalu berkeinginan berkumpul dengan Rasulullah di syurga namun seringkali melakukan kegiatan yang bisa menjerumuskanku ke lubang neraka..

Baca Rekomendasi :   Semua Wanita Bisa Cantik Tapi Tak Semua Wanita Bisa Sukses

Ya Allah. Aku sadar. Aku hina,berdosa , ampuni aku yaa Allah.. hanya Engkau lah tempatku memohon ampunan. Kebesaran dan kasih sayang serta rahmatMu membuatku sering kali lupa bersyukur akan nikmat yang selalu datang dariMu. Ya ALLAH. dalam sujudku berdoa dalam tangisku menyesal akan dosa yang ku perbuat Ya Rabbku bukalah pintu taubatMu untukku,dan terimalah ampunan hambaMu yang berdosa ini.

Artikel ini merupakan status Catatan Harian Akhwat Musliman di Facebook, Jangan Lupa Untuk Follow dan Share ya.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

You cannot copy content of this page